Naslov Mogućnosti brendiranja grada Križevaca kao turističke destinacije
Naslov (engleski) Possibilities of branding the town of Križevac as a tourist destination
Autor Marko Birač
Mentor Hrvoje Jakopović (mentor)
Član povjerenstva Danijel Labaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goroslav Keller (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Jakopović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti Zagreb
Datum i država obrane 2023-12-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Politologija
Sažetak Križevci su grad s bogatom poviješću i tradicijom. Osam crkvenih tornjeva zasigurno doprinosi karakterističnom izgledu grada čiji je svetac zaštitnik Marko Križevčanin. Također, grad Križevci nudi mnogobrojne tradicijske manifestacije, od kojih je najpoznatija svakako Križevačko veliko Spravišće. No, Križevačko veliko Spravišće ne bi bilo dojmljivo bez Križevačkih štatuta. Isto tako, planina Kalnik je mjesto koje nudi kombinaciju prirodnih ljepota i bogate povijesti. Pogled na grad Križevce s te planine je impresivan, a povijesne poveznice s borbom protiv Turaka dodaju dubinu tom iskustvu. Prirodni resursi poput šuma, jezera, plodnog tla i povoljne klime često igraju ključnu ulogu u razvoju turizma, privlačeći posjetitelje koji žele istraživati i uživati u prirodnim ljepotama. Križevci i Kalnik imaju mnogo toga za ponuditi turistima. Samim time grad ima sve preduvjete da postane najposjećenija turistička destinacija. Osnovni cilj ovog rada je analizirati sadašnje turističke potencijale grada Križevaca te ukazati na mogućnosti brendiranja grada Križevaca. Potencijali i izazovi u brendiranju grada Križevaca kao turističke destinacije su raznoliki. To uključuje strategije za razvoj zelene infrastrukture, inteligentno korištenje sredstava Europske unije, te pametno brendiranje proizvoda lokalnih proizvođača. Promoviranje prirodnih ljepota križevačkog kraja putem poticanja kulturnog, vjerskog i tradicijskog turizma predstavlja ključne elemente. Značaj i pozitivan doprinos turističkih događanja u Križevcima, kao i prepoznatljivost destinacije, proizlaze iz važnosti događaja i manifestacija koje privlače turiste kako iz domaće, tako i iz inozemne populacije. Prepoznatljivost grada Križevaca, posebno u usporedbi s drugim destinacijama u blizini, proizlazi iz vjerskog turizma, naglašenog prisustvom osam crkvenih tornjeva. Grad ima potencijal postati poznat kao energetski osviještena destinacija, potaknuta brdovitim ruralnim područjem, bogatstvom prirodnih resursa, uključujući čiste podzemne vode i šumske površine, te prisutnosti brojnih endemskih biljnih i životinjskih vrsta. Križevački kraj privlači posjetitelje iz urbanijih sredina koji traže opuštanje u prirodi.
Sažetak (engleski) Križevci is a town with a rich history and tradition. The eight church towers certainly contribute to the characteristic appearance of the town, whose patron saint is Marko Križevčanin. The town of Križevci also offers numerous traditional events, the most famous of which is certainly the great Križevci Spravišće. However, the Križevačko veliko Spravišće would not be that impressive without the Križevače statutes. Also, Mount Kalnik offers tourists a unique combination of natural beauty and rich history. The view of the town of Križevci from this mountain is breathtaking, and the historical connection to the fight against the Turks adds depth to that experience. Natural resources such as forests, lakes, fertile soils and a favorable climate often play a key role of tourism development, attracting visitors looking to explore and enjoy the natural wonders. Križevci and Kalnik have a lot to offer tourists. With this alone, the city has all the preconditions to become the most visited tourist destination.
The main objective of this paper is to analyze the current tourist potential of the town of Križevci and to point out possibilities of branding the city of Križevci. There are various potentials and challenges of branding the town of Križevci as a tourist destination. These include the development of a green infrastructure strategy, intelligent use of EU funds and smart branding of the products from the local producers. The key elements are promotion of the natural beauties of the Križević region through the promotion of cultural, religious and traditional tourism are. The importance and positive contribution of tourist events in Križevci, as well as the recognition of the destination result from the importance of events and manifestations that attract tourists, both domestic and foreign.
The recognition value of the town of Križevci, especially in comparison to other nearby destinations, results from religious tourism, which is emphasised by the presence of eight church towers. The town has the potential to become known as an energy-conscious destination, which is favoured by the hilly rural surroundings, the wealth of natural resources, including clean groundwater and forest areas, and the presence of numerous endemic plant and animal species. The Križevci region attracts visitors from more urban areas in search of relaxation in the nature.
Ključne riječi
manifestacije
kulturno-povijene znamenitosti
autohtoni proizvodi
šljive
brendiranje
Ključne riječi (engleski)
manifestations
cultural and historical sights
traditional products
plums
branding
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:773802
Studijski program Naziv: Odnosi s javnošću Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/ specijalistica iz odnosa s javnošću (univ. spec. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-02-23 13:24:36