Naslov Hercegovina kao turistički brend
Naslov (engleski) Herzegovina as a Tourist Brand
Autor Josip Bartulić
Mentor Božo Skoko (mentor)
Član povjerenstva Božo Skoko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Grbeša-Zenzerović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Jakopović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti (Odsjek za strateško komuniciranje) Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Novinarstvo
Sažetak Ovaj diplomski rad prikazuje mogućnost brendiranja Hercegovine kao turističke destinacije. Istraživanju ovog pitanja pristupilo se kako bi se prikazao što čini bogati hercegovački identitet, te koji su to oblici turizma dobro iskorišteni, te po čemu ova regija, uz dobru strategiju, može biti još poznatija. Dio istraživanja odnosio se na promociju, kao jedan od važnih elemenata u stvaranju prepoznatljivog brenda. Istraživanje je obuhvatilo turističku ponudu tijekom ljetnih i zimskih mjeseci, a također prikazani su i ostali oblici turizma u Hercegovini, i mogućnost njihova razvoja, odnosno privlačenja krajnjih korisnika - turista. Metode koje su u radu korištene su desk metoda, metoda analize medijskih tekstova te anketa. Anketnim istraživanjem došlo se do konkretnih podataka o korištenju i razvoju turističkog potencijala. Hercegovina je u turističkom smislu najpoznatija po Međugorju, odnosno po vjerskom turizmu. Ova regija ima velike mogućnosti i za razvoj ostalih oblika turizma. Jadransko more otvara velike mogućnosti za razvoj ljetnog turizma, dok snjegovite zime i nekoliko skijališta privlače turiste u Hercegovinu i za vrijeme zimskih mjeseci. Isto tako bogata kulturno-povijesna baština, tradicija i gastronomija, razna prirodna bogatstva uvjeti su koji pružaju mogućnost razvoja nekih drugih oblika turizma. Ulaganjem u razvoj kulturnih i sportskih sadržaja, manifestacija te raznih sadržaja za mlade i sl. Hercegovina može postati prepoznatljiva turistička destinacija, koja će svake godine privlačiti nove, ali i stare turiste. Ono što igra veliku ulogu u je promocija svega nabrojanog, koja u današnjem svijetu ima veliki značaj i mogućnost privlačenja turista. Potrebno je analizirati sadašnju situaciju, stvoriti kvalitetnu strategiju s jasno razrađenim koracima te postavljenim ciljem, te uključiti stručne osobe iz raznih oblasti koje su nužne kako bi se ostvario zadani cilj.
Sažetak (engleski) This graduate thesis presents the possibility of branding Hercegovina as a tourist destination. The researching of this issue has begun in order to show what constitutes a rich Herzegovinian identity and, also, which forms of tourism are used well, due to the fact that this region may become even more familiar, if a good strategy is used. Part of the research involved promotion, as one of the important elements in creating a recognizable brand. The research covered the tourist offer during the summer and winter months, along with other forms of tourism, with a goal of attracting of the end users – tourists. The methods that were used in this graduate thesis are the desk method, the method of analysis of media texts and the surveys. The survey research has provided the concrete data on the use and development of tourism potential. Herzegovina is the most popular in the terms of tourism by Medjugorje, i.e. by religious tourism. This region has a great potential for development of other forms of tourism as well. The Adriatic Sea opens up great opportunities for the development of summer tourism, while snowy winter and several ski resorts attract tourists to Herzegovina during the winter months. Also, the cultural and historical heritage, tradition and gastronomy, as well as the various natural resources present conditions that provide the possibility of developing some other forms of tourism. By investing in the development of cultural and sports facilities, events and manifestations of various contents for young people etc., Herzegovina can become the recognizable tourist destination, which will attract old and new tourists every year. That what plays the major role is the promotion of everything listed above, which in the present world has great significance and the ability to attract tourists. It is necessary to analyze the current situation, to create a detailed strategy with clearly defined steps and goals; it is also necessary to include experts from different areas, in order to achieve the set goals.
Ključne riječi
brend
brendiranje
turizam
Hercegovina
destinacija
promocija
Ključne riječi (engleski)
brand
branding
tourism
Herzegovina
destination
promotion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:767454
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra novinarstva (mag. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-03 12:17:01